Aug 1, 2008

Nasi Lemak Ikan Ketol...

this is my fav nasi lemak anak bukit....so simple yet so delicious. just sambal ikan ketol ngan telor rebus sikit. no ikan bilis, kacang or even timun. in fact nasi dia pun takdak lah sedap mana...typical nasi lemak yg jual kat KL....but the sambal ikan ketol is to die for....always ask for extra sambal. ni sebungkus singgit.....sapa2 g kat alor setar tuh...especially yg kerje kat Anak Bukit tu....must try this nasi lemak...


Direction: after masjid intan safinaz, keep left utk masuk ke taman aman, then terus sikit, rasanyer masuk kanan kat 2nd simpang. kat simpang nak masuk kanan tuh ada india jual nasik lemak jugak. then terusss sampai ujung jalan...makcik tuh jual kat tingkap umah dia jer...

update: kalau time cuti sekolah ker cuti raya ker...pi la beli awal2...sbb cepat abis

7 comments:

Olpicture said...

Sedapnyer... but i gave up on Nasi Lemak... How?

ummi of triplet said...

i thot u can take one meal per day...slot in la nasi lemak 6 bulan sekali

~ayoi~ said...

Errrr.... To hard to resist such a yummy nasik lemak like this. Kalau mintak Cik Zaza pos boleh ke?

Anonymous said...

cik pah,
perlukah ko dera jiwa aku dgn gbr nasik lemak dan sambal yg sangat tempting ni? sangat kejam ok!

ummi of triplet said...

ayoi
bythe time sampai kat kodah berkulat2 dah kot...ihihihih

aliff..
perlukah ko mendera jiwa aku dengan entry 30 more days ko....gile gile punyer kejam ok!

Anonymous said...

salam. Pah, aku baru baca entry ni. Huhu..nak kena masuk belok masuk taman aman tu yg malas tu.. aku nak kirim ngan PAP aku ja la.. umah dia kat situ.

Ayoi, betoi ka nak? aku boh pengawet lebih set...

Aliff, ala.. hang balik nanti, otw nak visit aku kat anak bukit tuh, pi la singgah beli. hehehe

ummi of triplet said...

zaza....jgn lupa gorpis bawah jambatannn.....layann abissss