Oct 12, 2005

2nd entry for today - takde keje ker??

Keje semua setel laaa...nope actually ade a few things that i have to wait until 2morrow morning.

Conversation 1

A: Boss, nak mintak cuti (sambil hulur borang cuti)
B: hah?? abis tuh tinggal la saya sorang2 satu minggu....takde pengganti lagi ni
A: aaaa??? satu hari jer bos...next week (sambil pikir satu minggu mana plak yg dia kena tinggai sorang ni)
B: hari apa?
A: selasa
B: kita meeting isnin kan..ok (sambil sign borang cuti)
A: cuti raya dah boleh apply ker boss?
B: tu diorang dok buat jadual cuti tuh
A: C mintak cuti 7 hari (C is my assistant...her leave approval have to thru me 1st)
B: uish..lamanya...kire 2 minggu tak masuk off
A: a'ah
B: saya pun cuti 3 hari jer...sampai raya ke lima je.....takper nanti kita tgk dulu (ni hint kat aku tak leh cuti lama ke ni)

while on my way out frm his room, i was thinking...takkan sampai kena tunggu dpt pengganti both my colleagues baru leh cuti. dolu2 masa memula re-org ok jer...ayork!!! sapa kata org gomen senang dapat cuti??? sapa kata meh sini jumpa aku!!! and sapa kata org gomen keje relax?? sapa kata meh jumpa aku gak!!! and by the way, even b4 today conversation, i already planned to take ONLY 2 DAYS OFF for hari raya.

note: org gomen disini bermaksud officer yach...kerani ke bawah tiada dalam gambaran

Telephone Conversation

X: Dear, hari ni u nak makan apa?
Y: ntah la...i dah boring la tak tau nak makan apa
X: u want me to cook??
Y: menarik gak
X: tapi nasi aaaa
Y: hah....hari ni kita try Yong Tau Foo
X: ok...u nak yong tau foo Mat Rempit ker Hikmah
Y: ntah erk...tak tau la
X: Pilih jer la mana2
Y: Hikmah laaa...but i want seafood only

ayork...sorry la YTF mat rempit...next time i buy frm u okke.

note: ingatkan nak makan roti john unan hr ni...but since hubby nak YTF...so i pun tompang sekaki yachhh!!


7 comments:

Anonymous said...

oi..pi buat keje....curik tulang plak

Anonymous said...

dont start wif me dear

*mukakuningjelirlidah*

Anonymous said...

gaduh2 ..nanti pagi raya mintak maap ye ..

Anonymous said...

aku plan amik cuti 5 hari, tp mmg kena pun pasal tiket dah beli awal2..bos aku bising cuti lama sgt..nasib aarr.

Anonymous said...

lilie

ko dah beli lom ayam tuh???

Anonymous said...

aku cuti raya pon 2 hari....

erk....sapo nak pi tengganu next month...air asia 1.99...tp + tax jadik 31.99 gitu....

Anonymous said...

yani dah pandai tinggal komen