Nov 25, 2005

-marah-

eeeiiiii....pantang betol kalau pepagi buta dah buat org marah....it will spoil everything. this morning ada kontraktor call me up asking status of payment. what i can do is just to check in the system....ok settle...dah final stage mean cheque is ready or AG is preparing it. then i saw my clerk coming back frm her breakfast. call her up just to check whether the cheque has arrived....and u know what,...she didnt pick up the phone......lama plak tuh. dah laaaa pintu ngan dinding bilik aku ni glass...dah sah2 la i can saw her kannnnn!!!! eeiii....i am so angry....terus aku kuar bilik...

me: saya telefon tadi apsal tak angkat (dgn muka bengang)??!!!!
she: erkk....yer kerr....(tersengih2 mcm kerang busuk)

i am so pissed off wif this girl....i've been getting lots of complaints frm kontraktor and agency abt her. dgn tak angkat tepon satu hal....bergayut nyer plakk jgn citer laa.....and ni bukan bergayut setengah jam ker apa...tp berjam2. ader skali tuh...one kontraktor call to check whether her cheque is ready for collection. i ask her to check dgn pompuan ni sbb payment and cek semua kerani yg buat. thru my glass wall i can hear the ringing...did she pick up?? nope....she ask the guy who came over to chit chat to pick up the phone. YA ALLAHHHH...bengang nyer aku masa tuh!!!!!!!!!!!! hello!!! ko tu duduk dah la dlm 10 langkah jer dr bilik aku...dah sah2 i can see and hear everything...bongok betol laaa. kerja ko tuh dah la proses payment ngan record cek SAHAJA!!! itu pun susah sangat kerrrrrr??!!! dah pernah sound cara berkias tapi tak jalan....kang marah2 terang2 kang ngamok plakk. dah la berlagok mcm pegawai bila pegi agency lain...ni bukan aku nak poyo tapi aku bengang bila org dtg komplen kat aku!!! buat malu nama kakitangan kerajaan jerk.

sebelum ni salu kalau i want to check on something i wud just walk over to her place...hahaha....lepas ni jgn harap....aku nak tepon jer nak tgk dia reti ker dak angkat tepon. save energy aku 10 langkah!!!

I"M WATCHING YOU!!!!!

6 comments:

sabrina said...

i like i like...marah jer pah....memang clerk lagi rilek drpd officer,...bila ko rerasa nak ngamuk...panggil aku tau, aku nak dtg tgk..nanti muka u ala2 merah nyala gitu....lalallal

Anonymous said...

kerani aku pun sama pah..malas nak mampos..dah 2-3 kali aku kantoi kan dia baca buku citer, tulis diary, gayot tepon..ada skali tuh aku gi tpt dia, dia tgh gayot tepon, aku pun tggu sampai dia letak tepon tuh. last week aku dah ckp ngan bos aku pasal perangai dia nih. baru masuk 2-3 bulan dah buat hal. tgk ler nnt, kalau x berubah jugak aku buat report jer kat admin, biar kena pool.better dia buat keje lain, cthnya tampal setem kat sampul surat ker, keje2 yg x yah guna otak. lnpt aku dah bajet, bagi 70 lebih...

Anonymous said...

FYI, this is only 1% of her wrath..abih ler aku kalo buat slack kat umah..cool yer yang...relax..take a deep breath...

Anonymous said...

rugi u sab,...dis morning 1st time i ngamok secara terang-terangan dgn staff. kalau dia tak sedor gak tuh aku tak tau laaa nak kata apa.

anon...
ko ni sapa? azie ker? lilie ker? adjolie ker? tp aku rasa yani kot....yani dak ucuk tak pandai bubuh nama. tahun lepas lnpt dia aku bagi 70 lebih jer...tahun ni aku target 60 lebih!!!

munchkin dearie
I LIKE U

Anonymous said...

aku la..not yani

Anonymous said...

lilie

mana gi semua org??? derang ni cuti studi ptk ker???? GRRRRRRRRRRRRR